Kielnieńska problemem mieszkańców Osowej |
Kielnieńska problemem mieszkańców Osowej Od dłuższego czasu dyskutuję z Urzędem Miejskim na temat jakże ważny dla osowian, czyli poprawienia przepustowości dojazdu do Osowej. Państwo wiedzą doskonale, że najbardziej ruch samochodowy blokuje się rano i po południu wokół skrzyżowania Spacerowej z Kielnieńską, pisze poseł Małgorzata Chmiel, która nadal zajmuje się sprawami Osowej. Szanowni Państwo, ulica Kielnieńska rzeczywiście jest dla mieszkańców wielkim problemem. Oczywiście częściowo wszelkim korkom i zatorom winna jest sygnalizacja świetlna na wjeździe w kierunku ul. Wodnika, ale z drugiej strony mieliście Państwo kłopot z przejściem na przystanek autobusowy i do Biedronki. Trochę poprawiło się, gdy jakiś czas temu udało się wymusić na Biedronce współrealizację lewoskrętu, ale to za mało. Codzienny korek w tym miejscu jest coraz bardziej uciążliwy. W tym temacie mamy kilka wersji rozwiązań i to Państwa prosiłabym, żebyście się wypowiedzieli. Zorganizowałam spotkanie w DRMG z P. Prezydent + Dyrektor DRMG i wydz. Programów Rozwojowych. Uzgodniliśmy, że Miasto wysłucha Państwa głosów, po tej mojej publikacji. Wiem tez, ze Rada Dzielnicy dzielnie zabiega o remont Kielnieńskiej. Oczywiście realizacja ronda jest bardzo ważna dla Osowian ze względu na przepustowość samochodów, natomiast remont całej ul.Kielnieńskiej jest też bardzo ważny. Przez zły stan jej nawierzchni niszczą się samochody i w wielu miejscach ulica ta jest niebezpieczna dla pieszych i rowerzystów. Poniżej opisze „za” i „przeciw” ewentualnych rozwiązań z prośbą o Państwa opinie: W roku 2014 powstała, w 3 wariantach, Koncepcja programowo-przestrzenna przebudowy ul. Kielnieńskiej zlecona przez Zarząd Dróg i Zieleni. Opracowanie dotyczy całej ul. Kielnieńskiej oraz ul. Spacerowej na długości ok 150m.
Rekomendowany przez Urząd jest WARIANT 3 z uwagi na oszczędność miejsca pod pas drogowy oraz pozytywną opinię Oficera Rowerowego. Wariant zakłada jezdnie 2 x 3m oraz dodatkowe pasy rowerowe 2x1,5m. Koncepcja przewiduje podział realizacji całości inwestycji na 4 etapy:
Dodatkowo:
RAZEM zgodnie z kosztorysem: 27,76 mln zł. Po naszym spotkaniu z panią Prezydent w DRMG, prosiłam o sprawdzenie , czy jest możliwość usprawnienia tymczasowego na skrzyżowaniu Kilenieńska /Spacerowa. Według analiz nie da się nic poprawić bez zrealizowania jednego z etapów przebudowy ulicy Kielnieńskiej (od ronda przy Castoramie do skrzyżowania ze światłami, które zmieniłoby się w kolejne rondo). Podsumowując: 1. remont całościowy ul. Kielnieńskiej do Spacerowej z rondem jest oczywiście najlepszym rozwiązaniem ,ale bardzo kosztownym(brak tu uzbrojenia, oświetlenia, ścieżki rowerowej). A jeśli kosztowny, to pewnie realizacja wieloletnia. 2. Wydaje mi się, ze bardziej osiągalnym będzie realizacja pierwszej kolejności Etapu II , czyli odcinka miedzy rondem przy Castoramie, a przyszłym rondem Kielnienska/Spacerowa (ok. 6 mln zl). W stosunkowo niedługim czasie poprawiłoby to przejezdność. To nowe rondo, zamiast istniejących świateł, byłoby dużą ulgą przepustowości z łatwiejszą możliwością włączenia się od strony ul. Wodnika. Niezależnie od wyboru wariantu, kolejnym krokiem będzie uruchomienie dokumentacji projektowej całościowo ulicy Kielnieńskiej aż do Spacerowej po to, żeby poznać zakres i koszt powyższego etapu i umożliwić jego realizację. Potem pozwolenie na budowę i etapowo realizować. Czekam na Państwa opinie: malgorzata.chmiel©sejm.pl z poważaniem Małgorzata Chmiel |
|