WiadomośćKolejne projekty dla linii kolejowej 201
(Kategoria: Gdańsk Osowa - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
wtorek 03 stycznia 2017 - 21:59:14


Kolejne projekty
dla linii kolejowej 201


Rozpoczął się przetarg na wykonawcę projektu przebudowy linii kolejowej z Kościerzyny do portu w Gdyni, informuje portal Rynek-Kolejowy.pl. Celem przyszłej inwestycji jest zwiększenie prędkości i poprawa przepustowości linii na dojazdach do portów morskich w alternatywnej trasie do Trójmiasta. Dla Osowej oznacza to więcej pociągów zarówno pasażerskich jak i towarowych. Na trasie do Gdyni miałby powstać trzeci tor, dedykowany właśnie dla składów towarowych.


Projekt, jest częścią dużego przedsięwzięcia, mającego stworzyć alternatywną trasę transportu pasażerskiego i towarowego do Trójmiasta, w tym portów. Stąd prace wykonywane będą na 70-cio kilometrowej trasie w Kościerzyny do Osowej. W części linia jest jednotorowa, zaś końcówka – dwutorowa. Jedynie ostatni jej kilometr jest zelektryfikowany.

Dla linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna zaplanowano prędkość pociągów pasażerskich do 140 km/h, zaś towarowych – 100 km/h. Dodatkowo wykonawca będzie musiał uwzględnić w dokumentacji projektowej przebudowę odcinka Kościerzyna – Gdańsk Osowa do standardu linii dwutorowej.

Wykonawca opracuje również koncepcję programowo-przestrzenną budowy trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, dedykowanego dla prowadzenia ruchu towarowego. Zamawiający przewiduje również opracowanie koncepcji wyposażenia linii nr 253 w drugi tor na odcinku od przystanku Rębiechowo do skrzyżowania z wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Barniewickiej. Przebudowę układów torowych przejdą stacje Kościerzyna, Golubie Kaszubskie, Somonino, Żukowo Wschodnie, Gdańsk Osowa i Kartuzy.

PKP PLK zaplanowały również budowę mijanki Dzierzążno i budowę przystanków osobowych o roboczych nazwach: Gdańsk ul. Chwaszczyńska, Gdynia Fikakowo, Gdynia Mały Kack/Witomino, Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana – przy opracowaniu koncepcji wyposażenia odcinka Gdańsk Osowa – Gdynia Główna w trzeci tor.

Koszt, który założyła PKP PLK to 28,3 mln zł brutto. Czas, jakim wykonawca będzie zobligowany umową, to 1049 dni. Wyboru ofert PKP PLK dokona po analizie ceny, która stanowi 60% oceny przetargowej, terminu wykonania zamówienia – 20% oraz dodatkowego wsparcia kluczowego personelu zespołu projektowego – 20%. Termin składania ofert określono na 10 lutego 2017 roku.

Tyle informacji jakie podaje Rynek-Kolejowy.pl

Co oznacza to dla Osowej? Na pewno lepsze skomunikowanie z Kościerzyną i Gdynią Główną. Czy tylko wówczas nie zwiększy się ruch na trasie z Gdyni przez Osową na tyle, że ubędzie nam kolejnych kilka połączeń dla PKM? raczej nie!

Właśnie budowa przystanków na trasie z Osowej do Gdyni Głównej, może być światełkiem w tunelu i szansą dla zwiększenia liczby kursów PKM-ki do Osowej i dalej do Wrzeszcza czy Gdańska Głównego (mamy nadzieję). Bo wówczas możemy liczyć właśnie na pasażerów z górnych tarasów Gdyni, dla których kolej będzie alternatywą dla transportu samochodowego w drodze do pracy.

Jednak doświadczenie pokazuje, że lepiej jak mówi stare przysłowie "nie dzielić skóry na niedźwiedziu". Czas pokaże, co ten projekt przyniesie naszej dzielnicy. Projekt planowany jest do realizacji do roku 2020.

Źródło: www.rynek-kolejowy.pl

Reklamy Google:





Źródło: Osowa 24 - Portal Mieszkańców > Osowa > Gdańsk > Trójmiasto
( http://www.osowa24.pl/news.php?extend.4430 )