WiadomośćCo z poparciem dla "Drogi Zielonej"?
(Kategoria: Gdańsk Osowa - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
czwartek 14 lipca 2016 - 19:58:18


Co z poparciem
dla "Drogi Zielonej"?


W poniedziałek miało miejsce spotkanie z Prezydentem Adamowiczem (z RDO wzięli udział Karol Ważny i Maciej Przybylski) podczas którego Prezydent poinformował o skali poparcia dla Drogi Zielonej na podstawie badań opinii publicznej - wykresy i dokładne informacje są na stronie gdansk.pl . Przedstawiciele Zarządów Oliwy, Osowej i Przymorza Małego przekazali listy osób (ponad 5 tys,) popierających projekt Drogi Zielonej.


Pan Paweł Adamowicz
Prezydent Miasta Gdańska

Szanowny Panie Prezydencie

Trzy Rady i Zarządy Dzielnic: Oliwa, Osowa i Przymorze Małe podjęły aktywne działania na rzecz znalezienia poparcia wśród osób, których głos jest poważany w kraju, oraz poparcia mieszkańców naszych Dzielnic dla budowy trasy łączącej Tunel pod Martwą Wisłą z przyszłym węzłem w Chwaszczynie.

Efektem tych działań jest list księdza Arcybiskupa, Metropolity Gdańskiego Leszka Sławoja Głódzia, w którym wskazując na potrzebę ratowania substancji zabytkowego zespołu pocysterskiego w Oliwie, proponuje wyprowadzenie ruchu samochodowego z ulicy Opata Jacka Rybińskiego i ulic przyległych, w szczególności ruchu tranzytowego, który miałby być skierowany poprzez tunel pod wzgórzem Pachołek. Wyraża w tym liście przekonanie, że projekt znajdzie wsparcie także Rządu, Posłów oraz Senatorów RP i w niedługiej przyszłości pozwoli na rewitalizację Oliwy, historycznej części Gdańska, przywracając jej dawny charakter.

Poparcia dla budowy Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem udzieliły także niektóre Rady Dzielnic, podejmując stosowne uchwały lub oświadczenia. Są one wyrazem zrozumienia i poparcia dla idei kompleksowego rozwiązania komunikacji w Gdańsku.

Jako przedstawiciele Dzielnic zbieraliśmy podpisy osób, którym, proponowane przez władze Gdańska, rozwiązanie odpowiada i w pełni je akceptują. W krótkim czasie, który limitowany był rozpoczynającymi się wakacjami, zebraliśmy ponad pięć tysięcy głosów popierających budowę trasy o przebiegu przedstawionym powyżej.
Niezależną inicjatywę poparcia dla inwestycji podjęli mieszkańcy okolicznych gmin m.in. z miejscowości Chwaszczyno.
Sądzimy, że tak duża grupa osób popierających przystąpienie do inwestycji poprawiającej komunikację w Gdańsku, oraz stanowiącej ochronę dla Oliwy, potwierdza słuszność inicjatywy władz Gdańska i osobiście Pana Prezydenta.


Mieszkańcy naszej dzielnicy wiedzą doskonale, jak wiele zyskamy w przypadku realizacji tego projektu. Jednak nie wszyscy w Gdańsku mają takie same zdanie w temacie "Drogi Zielonej".

Ale co ważne, Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego zapytała gdańszczan o ich zdanie na temat planowanej budowy tzw. Drogi Zielonej. Większość pytanych przyznała, że popiera projekt. Tymczasem władze Gdańska podkreślają, że jego realizacja będzie możliwa w przypadku, kiedy otrzyma co najmniej 85 proc. dofinansowania zewnętrznego.

Te badania odzwierciedlają preferencje mieszkańców, które sobie wyrobili w ciągu ostatniego roku, kiedy to ogłosiliśmy założenia projektu z prezydentem Sopotu, Jackiem Karnowskim - mówił Paweł Adamowicz. - Zaangażowanie zwolenników, jak i przeciwników tego przedsięwzięcia jest duże. W mediach pojawiło się wiele informacji na ten temat. Gdańszczanie, którzy interesują się sprawami miasta, na pewno dotarli zarówno do argumentów "za" jak i "przeciw" tej inwestycji.

Zdaniem Adamowicza, ta inwestycja jest możliwa, pod warunkiem, że Gdańsk dostanie dofinansowanie unijne poprzez rząd centralny.

Źródło: Rada Dzielnicy Osowa, www.gdansk.pl

Reklamy Google:





Źródło: Osowa 24 - Portal Mieszkańców > Osowa > Gdańsk > Trójmiasto
( http://www.osowa24.pl/news.php?extend.4198 )