WiadomośćKomisja przeciwko tunelowi pod Pachołkiem
(Kategoria: Gdańsk Osowa - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
wtorek 25 sierpnia 2015 - 10:13:45


Komisja przeciwko tunelowi pod Pachołkiem

Już od początku dyskusji nad tą inwestycją wiadomo było, że leży ona w interesie przede wszystkim Oliwy i Osowej. Radni z komisji Zrównoważonego Rozwoju Rady Miasta, negatywnie zaopiniowali projekt budowy tunelu pod Pachołkiem uznając że koszt budowy jest zbyt wysoki, a skutki mogą niekorzystnie wpłynąć na rozwój miasta. Przypomnijmy, że inwestycja to nie tylko tunel, ale ściśle związane są z nią Nowa Kielnieńska i Nowa Spacerowa.


Tym samym radni zgodnie przeciwstawili się pomysłowi, który kilka dni temu entuzjastycznie promowali prezydenci Gdańska i Sopotu. Pozytywnie o inwestycji wyrażają się radni Oliwy oraz Osowej. Tymczasem im bliżej centrum, tym więcej głosów na nie.

Dodajmy, że samo studium wykonalności oraz raport oceny oddziaływania na środowisko planowanej inwestycji, to wydatek na poziomie pół miliona złotych (Sopot już podobną sumę zadeklarował). Wcześniej oba miasta zgodnie zainwestowały po 500 tysięcy złotych na Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe, czyli tzw. STEŚ.

Reklamy Google:


Jednakże negatywna opinia komisji, nie jest jednoznaczna z tym, że na najbliższej Sesji Rady Miasta Gdańska, radni projekt odrzucą. Dla mieszkańców naszej dzielnicy tunel pod Pachołkiem to tylko część inwestycji. Porannych korków do Oliwy nie rozładuje samo poszerzenie Spacerowej. Wąskie gardło czyli tzw. Stara Oliwa i tak spowolni ruch.

Dlatego pomysł skierowania ruchu z tej części Oliwy w kierunku Sopotu. Inna sprawa to droga w kierunku Chwaszczyna. Projekt Nowej Kielnieńskiej miałby być alternatywą do tej obecnie drogi, która zyskałaby charakter lokalny. Jednak jeśli radni nie zaopiniują pozytywnie projektu o którym mówimy, wówczas możemy utknąć w korkach na dobre i to na wiele lat.

Oczywiście częściowym rozwiązaniem problemu byłby szybki autobus do Oliwy na poszerzonej Spacerowej. Nie brakuje sugestii o dodatkowym pasie na wzór skandynawski, który w godzinach porannych byłby udogodnieniem dla jadących do Oliwy, zaś w godzinach popołudniowych służyłby pojazdom jadącym do obwodnicy i dalej do Osowej.

Ale nadal zostanie wąska jednia w Oliwie. Bo kto przekona kierowców aby przesiedli się do komunikacji miejskiej? Czy Pomorska Kolej Metropolitalna będzie tu pomocna, czy raczej utwierdzi nas w przekonaniu, że nie ma jak swoje cztery kółka.

Tak więc wszystko w rękach radnych. Dodajmy na koniec, że kwota 1,98 mld zł na tę inwestycję (w tym ok. 900 mln zł na sam tunel pod Pachołkiem) odnosi się do właśnie do całego zakresu wraz z Nową Kielnieńską.

Aktualizacja:

Jest też dobra wiadomość.

Radni z Komisji Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta Gdańska, pozytywnie zaopiniowali projekt tunelu.

Źródło: Trójmiasto.pl

Więcej o tunelu pod Pachołkiem w artykułach:

Razem dla tunelu pod Pachołkiem

Prezydenci Gdańska i Sopotu dynamizują prace obu miast nad zleceniem kolejnej dokumentacji umożliwiającej przeprowadzenie projektu Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem i Drogą Zieloną. Chodzi o proceduralne przygotowanie inwestycji tak, aby móc ubiegać się o dofinansowanie z kasy unijnej. Tak więc projekt, który dla nas jeszcze nie tak dawno był utopią, może doczekać się realizacji.

STEŚ w sprawie tunelu pod Pachołkiem

Jakiś czas temu temu pisałam o wspólnym spotkaniu władz i radnych Sopotu i Gdańska ws. tunelu pod Pachołkiem i Nowej Spacerowej. Podjęto wtedy decyzje o zleceniu opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego przebiegu tej trasy, które nam przybliży techniczne i finansowe potrzeby celem podjęcia decyzji. To studium(STEŚ) zostało już wykonane i trwają konsultacje.



Źródło: Osowa 24 - Portal Mieszkańców > Osowa > Gdańsk > Trójmiasto
( http://www.osowa24.pl/news.php?extend.3672 )