List grupy mieszkańców w sprawie szkół |
List grupy mieszkańców w sprawie szkół Szanowni Państwo, Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na problem, który dotknął naszej dzielnicy i mieszkających w niej dzieci. Wprowadzona reforma likwidująca gimnazja oznacza ogromną zmianę dla tej części miasta. Jedyna istniejąca tu Szkoła Podstawowa nr 81, do której uczęszcza dwukrotnie więcej dzieci niż jej projektowana pojemność, pęka w szwach. Zasadności tworzenia drugiej szkoły podstawowej nikt nie podważa, pisze do radnych dzielnicy, grupa mieszkańców Osowej. Zgodnie z ustaleniami przedstawionymi rodzicom przez Miasto w miejsce obecnego Gimnazjum ma powstać nowa szkoła podstawowa, co spotkało się z ogromnym entuzjazmem wśród rodziców. Niestety zaproponowana przez Panie Dyrektor SP nr 81 i ZSO nr 2 koncepcja powstawania tej szkoły, zakładająca przenoszenie do budynku gimnazjum wszystkich siódmych w latach 2017/2018 i 2018/2019, a następnie rozpoczęcie tworzenia szkoły podstawowej od naboru do klas „0” jest daleka od oczekiwań i potrzeb dzieci obecnie się uczących. Propozycja ta całkowicie pomija dobro dzieci uczęszczających aktualnie do SP81 oraz mających rozpocząć naukę w przyszłym roku. Według różnych koncepcji „krążących” po Osowej (niestety żadne nie są nigdzie potwierdzone) za dwa lata, czyli po wygaśnięciu obecnego gimnazjum, w to miejsce miałyby być przeniesione dzieci zamieszkujące stworzony dla nowej SP obwód. Niestety oznacza to dla nich kolejne zmiany związane z nowymi nauczycieli, wychowawcami, kolegami oraz miejscem nauki. Stoimy na stanowisku, iż najlepszym rozwiązaniem jest stopniowe przenoszenie dzieci do nowotworzonej SP powiązane z formowaniem nowych klas zerowych, pierwszych i czwartych spośród dzieci zamieszkujących obwód nowej SP. Mamy świadomość, iż nie jest to ani najprostsze ani najtańsze rozwiązanie, jednak naszym zdaniem jedyne dbające o dobro wszystkich dzieci, a wydaje nam się, że to ono powinno być wartością nadrzędną, nie zaś względy ekonomiczne. Nader istotne jest także poparcie wielu mieszkańców Dzielnicy, którzy widzą w nim szansę na zmniejszenie ruchu samochodów oraz „odkorkowanie” dzielnicy w godzinach porannych i popołudniowych. Dodatkowo pragniemy nadmienić, iż czujemy się oszukani, gdyż tocząc walkę o pozostawienie liceum podpisywaliśmy się pod apelem, w którym zapewniano o jednoczesnym powoływaniu nowej szkoły podstawowej od klas „zerowych” i czwartych (zał. Wypowiedzi Dyrektor ZSO nr 2). Dlatego przedstawiamy inną koncepcję reorganizacji szkół (zał. Koncepcja Reorganizacji Szkół w Osowej) i prosimy o zapoznanie się z nią, jak również z argumentami popierającymi takie rozwiązanie. Prosimy o pochylenie się nad losem aktualnie uczących się dzieci, które najdotkliwiej odczują dynamikę wprowadzanej reformy oświaty (kolejnej, która właśnie ich dotyka). Z poważaniem, Mieszkańcy Dzielnicy Osowa Reklamy Google: Koncepcja reorganizacji szkół w Osowej Rejonizacja od roku szkolnego 2017/2018 i przeprowadzenie naborów do nowopowstałej szkoły podstawowej przy ulicy Wodnika wg następującego schematu: 2017/2018 Nabór - 0, IV, VII 2018/2019 Nabór - 0, IV, VII oraz Kontynuacja - I, V, VIII 2019/2020 Nabór - 0, IV, VII oraz Kontynuacja - I, II, V, VI, VIII 2020/2021 Nabór – 0, IV oraz Kontynuacja – I, II, III, V, VI, VII, VIII Lub 2017/2018 Nabór - 0, I, IV, VII 2018/2019 Nabór - 0, IV, VII oraz Kontynuacja - I, II, V, VIII 2019/2020 Nabór - 0, IV, VII oraz Kontynuacja - I, II, III, V, VI, VIII Równolegle prowadzone nabory do wszystkich roczników z rejonu SP 81 Argumenty przemawiające za takim rozwiązaniem:
1. nauka odbywa się na zmiany (lekcje niejednokrotnie rozpoczynają się o 12.50, a kończą o 16.25), 2. zajęcia realizowane są na korytarzach (głównie wf i gry), 3. zajęcia odbywają się w zaadaptowanych pomieszczeniach piwnicznych, 4. trudności z ułożeniem planu dla zbyt dużej liczby klas i uczniów powodują, że niektóre zajęcia kolidują z lekcjami i dzieci nie mogą w nich uczestniczyć (socjoterapia, koła zainteresowań, zajęcia sportowe, zajęcia z etyki itd.) Trudności z „dostaniem się „ dziecka na koła zainteresowań -naukowe, sportowe, plastyczne 5. ze względu na taka ilość uczniów, niemożliwe jest uczenie dzieci języka angielskiego na różnych poziomach (brak sal lekcyjnych) 6. przepełniona świetlica szkolna 7. trudności z parkowaniem – wiele osób jest zmuszonych dowozić dzieci z okolic gimnazjum Wprowadzenie rejonizacji i przeprowadzenie naborów do nowej szkoły podstawowej „rozluźni” przepełnioną SP81, skróci czas i poprawi warunki nauki uczęszczających do niej dzieci.
Tyle autorzy listu. Czy pozostali rodzice i dyrekcje szkół mają podobne zdanie w tej sprawie? Panie dyrektor zapewne nie. Niestety nie wiemy, jak duże grono reprezentują sygnotariusze listu |
|